søndag 25. oktober 2009

Tom dam

Jeg gikk en liten kveldstur her en kveld, og kom forbi en liten dam på St. Hanshagen.
I denne dammen pleier det å være vann, men nå var den helt tom. Kanskje de har tømt den for vinteren. Det er mulig man pleier å gjøre det, slik at folk ikke tror det er en skøytebane eller tropper opp med pilkeutstyr eller noe.

Uansett. Foran denne dammen satt en ensom liten fugl. En and tror jeg det var. La oss kalle det en and.
Denne anda sto helt alene og titta utover det som i sommer var et andeparadis, men som nå så mer ut som et øde, lite krater.
Det så ut som om anda ikke helt skjønte hvor vannet og alle de andre endene hadde tatt veien.
Og den så litt trist ut også. Forvirret og trist. En and uten dam.

Jeg satt meg i hvert fall ned og holdt den litt med selskap, mens jeg prøvde å ta noen bilder.
Så hvem som så mest forvirret ut, anda eller meg, det er jeg litt usikker på.




Etter hvert andet den seg opp, og gikk uti. Så da gikk jeg også.

2 kommentarer:

Line sa...

Åååå, for en søt (og litt trist) historie!

Så koselig at du holdt anda med selskap, det satte den nok pris på :)

Mari sa...

Ja, håper det gikk bra med anda til slutt!

Jeg hadde det hyggelig selv jeg :)