tirsdag 6. oktober 2009

Sikkerthetskontroll

Jeg har vært i Dublin noen dager, sammen med Kristine og Kristine.

På vei hjem i dag måtte jeg gjennom en sikkerthetskontroll, for det må man ofte på flyplasser.
Det peip ikke på meg, men sekken min kom ikke gjennom på første forsøk.
"Who´s bag is this?", sa damen.
"That´s mine", sa jeg og rakk opp hånda.
"Do you have any sharp objects in your bag?", spurte damen.
"No, I don´t think so", svarte jeg.

Hun var ikke fornøyd med det svaret, og ville derfor sjekke gjennom sekken selv.
Det var greit for meg, for jeg hadde ingenting å skjule.
Så da begynte hun å pakke ut av sekken. Kamera, bøker, sjokolade, klær, gaver og alt ble lagt i en haug.
"Maybe that´s it", sa jeg da hun tok opp noen penner.
"Maybe that´s too sharp", sa jeg da hun tok opp nøklene mine.
Jeg prøvde å småprate for å løsne opp stemingen litt, men hun ville ikke prate med meg.

Da sekken var tom, ble den sendt igjennom en gang til.

Fortsatt var hun ikke fornøyd, og hun viste til en liten klump nederst i sekken.
"What´s this?"
Det var vanskelig for meg å svare på, for jeg trodde sekken var tom.
"Can you take it out?"
Det var vanskelig å gjøre, for alle rommene i sekken var tømt.

Etter å ha leita gjennom alle rom én gang til, var klumpen fortsatt der. Så jeg lokaliserte klumpen, og fant den under matta/flappen/underlaget i hovedrommet.
Og der var en lommekniv. Litt flaut. Jeg kan ikke huske når den ble lagt der.

Ja da, jeg prøvde å snike med meg en lommekniv. En lommekniv!
Hadde jeg vært MacGyver kunne jeg utført ting med den lommekniven. Ting jeg ikke tør tenke på en gang! Jeg kunne jo vært på oppdrag for The Phoenix Foundation for eksempel.

Huff, det var bra det ble oppdaget.
Slett arbeid av Torp som ikke klarte det, men bra jobba Dublin!

6 kommentarer:

liv marit ♫ sa...

haha, dette er min skrekk. stoler aldri på meg selv når jeg skal gjennom kontrollen, sveter litt over gjennomsnittet og tenker på alle de tingene jeg ikke aner at jeg prøver å ta med meg. man kan aldri vite..

Mari sa...

Huff, nei, man kan aldri vite hva som er i sekken...

Jeg var glad jeg ikke hadde med meg en større kniv!
Ikke at jeg pleier å gå rundt med kniver i sekken, men hvis jeg en sjelden gang er i skogen, så liker jeg å ha med en kniv i tilfelle jeg ikke finner veien hjem og må tenne opp et bål og spikke et pølsespyd så jeg kan spise kveldsmat.
Men da er det kanskje egentlig mer passende å ha med fyrstikker og pølser...

Line sa...

Å, HERREGUD!!

HAHAHAHA!

UFF!

Jaja, Mari, du veit hvertfall hva du ikke skal tulle med å si at du har i sekken?! Det begynner på P og slutter på ISTOL. Det blir også sikkerhetsvakter gretne av å høre...

Kanskje de blir ukonsentrerte av small talk, og derfor ikke tør å være med på det?

Ja, jeg ville prioritert pølser og fyrstikker på skogtur, hvis frykten var å sulte der ute. Hadde du tenkt at du skulle jakte på vilt med kniven også for å skaffe mat når du først har gått deg vill? Du kan jo også ta med deg pølser, fyrstikker OG lommekniv?

Mari sa...

Haha, ingen slår din sikkerhetskontroll-historie, Line :D


Lurt!

Ingri sa...

haha, du kødder!!! Hvordan fikk du bortforklart det egentlig? I sekken til sjefen min (Gunnar) lå det visstnok en gang en stor synlig brødkniv og noen greske brødskalker... Gikk ikke bra det heller =)

Mari sa...

Det gikk fint :) men jeg fikk ikke ta den med inn da, naturlig nok.
Så nå har jeg ingen lommekniv, ikke at jeg brukte den så flittig heller da.
Tror jeg fikk den av pappa en gang :)

Haha, brødkniv og greske brødskalker :D