mandag 5. januar 2009

Nøkkel

I stad klarte jeg å knekke nøkkelen til badedøra.

Jeg sto på innsida og vrei om nøkkelen, og plutselig sto jeg der med en taggfri nøkkel.
Den kan du se på bildet under.



Den knakk egentlig ikke. Det føltes mer som om taggene ble forsiktig bøyd av, som om du brekker en litt myk sjokoladeplate i to.
"Hvor forsiktig var egentlig du da du låste?", tenker du kanskje.
Jeg prøvde å være forsiktig skal jeg si deg. Men jeg har aldri stolt helt på den låsen, og jeg liker å forsikre meg om at badedører er låst, så det kan hende jeg ble litt ekstra ivrig. Det er nemlig av og til litt vanskelig å si om den er låst eller ikke.
Det var bare litt upraktisk å bli ekstra ivrig på innsiden av døra.

Man får ikke gjort så mye nyttig med en taggri nøkkel.
Den åpner ingen dører.
(hah, tenk litt på den)

Anywho. Jeg trakk pusten dypt to ganger, for jeg følte det var på sin plass, og så begynte jeg å banke på døra og rope "Hallo?", noe som fort gikk over i å hamre på døra og rope "HALLO!"
Det bør nevnes at under denne seansen var jeg usikker på om noen andre var hjemme i det hele tatt.

Men det var det!
Etter ett minutt eller to hørte jeg en dør bli åpnet nederst i gangen.
"Huff, jeg greide visst å knekke nøkkelen", sa jeg.
Så ble jeg reddet av Magnus som hadde begynt å lure på hvem som lagde slikt et leven.

Takk, det var snilt gjort!



Og godt nytt år og sånn! 2009, jejeje.

2 kommentarer:

Kamilla sa...

Haha! Godt gjort.
SYntes jeg ser deg hvis det ikke hadde vært noen hjemme :p Dramatikk i hverdagen er bra, pleier jeg å si.

Mari sa...

Haha, huff, da hadde jeg blitt stående en stund ja!
Ja, det spriter opp hverdagen det!