onsdag 25. august 2010

Indiana, PA - land of hopes and trees

På mandag forlot vi ferieboligen på Upper West, og peilet ut den letteste ruten til Indiana, PA - der vi skal studere det neste semesteret.


Det betyr: Ha det bra inngangsparti med masse fine speil og blomster.



Og god kveld, trær.
På bussturen fra Pittsburgh til Indiana gikk det stort sett i grønt landskap og en og annen bensinstasjon .



Wal Mart ønsket oss også velkommen da vi ankom Indiana i duskregn.



Så etter å slengt bagasjen på rommet, tok vi turen dit.



Og så kjøpte vi inn alt vi trenger for å overleve her i USA.





Deretter spiste vi en bedre middag i vårt nye kjøkken.



Vi har blitt tatt godt imot her i mulighetenes land. De hadde til og med pynta døra vår.



Hele denne uken går med til å få masse info om det vi trenger å vite.
Blant annet ble det understreket at vi ikke må ringe skolens politi hvis vi bare vil ha skyss til Wal Mart eller et annet sted.



Dagen etter var vi på en guidet tur rundt i byen, med John, tidenes guide, og Ginger, som kjørte oss rundt i en gul skolebuss.
Det tok en halvtimes tid, og da hadde vi sett stort sett alt, inkludert en amish.



Resten av the Norwegian crew er også på plass.



Senere på dagen ruslet Maja og jeg en tur downtown, i hovedgaten (den ene gaten).



Dette er byens bibliotek og Jimmy Stewart-museum. Byens kjendis.




Vi gikk også forbi et av byens fire utesteder. Her kan man få en pitcher med øl til 2 dollar.




Maja har forøvrig kjøpt seg cherry chapstick og nye ringer.



Og Maja hopper i Indiana!




Dette er forresten utsikten fra rommet mitt:



Nå er vi 700 internasjonale studenter her. Til helgen blir det 15 000 studenter.

Nå skal vi ut og spise chinese food.

1 kommentar:

Gisken Sofie sa...

Jeg ble ikke announced da jeg kom på besøk på UWS! Kanskje de kommer for å ta meg!

Ellers må jeg si at det ikke ser så aller verst ut i Indiana, altså. Håper jeg får til å komme på besøk.

Hva er den presidentgreia? Bare en plakat med alle presidentene?

AMISH!