søndag 22. august 2010

New York

Hilsen fra New York: her har vi det bra!

Jeg og Maja har altså vært her en ukes tid, og her er et lite knippe med bildedokumentasjon av hva vi har gjort. Enda et knippe kommer senere.


Vi har bodd i en leilighet på Upper West (Maja kjenner veldig snille folk), og det har vært ganske så ålreit! Her kunne jeg bodd.

Vi kjøpte chinese take away....



...som vi spiste med pinner ...



...mens vi så på True Blood.



Her ser dere "Baby on blades og Maja"



Vi spiste frokost i Central Park en dag.



Og senere møtte vi Raul (som jeg kjenner fra jeg studerte her) og spiste middag i Brooklyn, og så gikk vi på utekino.
Filmen het "The Labyrinth" - en litt snodig film med blant annet David Bowie.



Etter filmen ble vi med gjengen til et slags vorspiel. Hun som bor der er god på pole-dancing, så da ble det et improvisert show. Imponerende saker!




De hadde også speil der.




Og på subway-stoppet på vei hjem kom vi over en liten konsert. Flinke folk!



Og så har vi traska litt i Central Park.



Og jeg har prøvd briller, og kjøpt meg briller!
Her er meg og Val, den hyggelige mannen som hjalp meg.



Stakkars Val, han tror nok jeg er litt rar på grunn av blant annet dette:

Da jeg skulle betale for brillene, ga jeg visa-kortet mitt. Han kom tilbake med kortet og kvitteringen, og holdt fram hånden sin som om han ville gi meg en high-five eller et håndtrykk. Jeg ble litt satt ut av det, og var i det hele tatt litt satt ut av at jeg skulle få nye briller, så derfor la jeg ikke merke til at han faktisk holdt en penn i hånda. Etter en litt pinlig pause på ca 10 sekunder (hvor han hadde utvekslet blikk med Maja som satt og ventet og lo fordi hun hadde skjønt det jeg tydeligvis ikke skjønte), så sa han følgende:
"This is a pen".
Jeg var fortsatt ikke helt med, så han la til:
"Grab the pen".
Da skjønte jeg litt mer, så jeg tok pennen fra hånda hans og skrev under på betalingen, og dermed var brillene i boks (eller brillehuset om du vil).

Det er ikke så lett å kjøpe briller. Jeg fikk også en brillestang i øyet.


Her er i hvert fall brillene:

4 kommentarer:

Line sa...

Det ser ut som dere har det moro, ja!

Tøffe briller! Hehe, jeg trodde du hadde misforstått og slo high five med brillemannen. Det hadde hvertfall blitt pinlig ;)

Kamilla sa...

Hahaha! Har omtrent ledd i en halvtime nå, briller er moro!

Nicole:) sa...

jaja mari, da beviste du i alle fall at de nye brillene var veldig nødvendige ;) virker som dere koser dere!

Unknown sa...

I think the roller blade baby photo is my favorite from this album:)