lørdag 11. september 2010

Enda en fair!

Her i USA har jeg ikke bare fått med meg Indiana County Fair, jeg har også vært på Renaissance Fair!

Katie (amerikaner) har nemlig jobbet der før, så hun var så snill at hun samlet et knippe biler og tok med seg en gjeng av oss utvekslingsstudenter på tur tilbake i tid.

Det var artig på fair, og vi fikk med oss show som blant annet: "The German Brothers rap show", to fyldige damer som sang uanstendige sanger, ildsluker-show, klokkespill-show, vaskekone-show og det hele ble avsluttet med to riddere som red mot hverandre med spyd og kastet hverandre av hestene (jeg husker ikke hva det heter, hverken på norsk eller engelsk. Men jeg tror dere skjønner hva jeg mener. Tenk "A Knights Tale").

Jeg fikk også prøve å skyte med pil og bue, og vil påstå at jeg er like god som Robin Hood på en dårlig dag. Det var mange renessanse-entusiaster på denne fairen, og vi gikk rundt blant konger og dronninger og riddere og prinsesser og pirater og sigøynere og én enslig uteligger.

Dette blir kanskje et litt langt innlegg med mange bilder, men jeg vil bare at dere alle skal få ta del i renessanse-opplevelsen, så here we go:



Velkomst-borgen.


Justin og Chris fikk prøve seg på knivkasting.


Myrthe fikk prøve seg med pil og bue.


Renessanse-folk.


Carolin, Annette og Myrthe.


Mini-katapulter. De skjøt minimarshellows mot oss, og vi tok gladelig imot.


Folk fra nåtiden.


The German Brothers.


Den eneste uteliggeren.


Lansdbyen. Man kunne også kjøpe våpen der, som denne mannen har gjort.


De kongelige spankulerer.


Renessanse!


Morsomt skilt.


Annette og undertegnede med hodepynt. Etter å ha tatt et par bilder av meg selv i speilet, spurte butikkdamen meg om jeg var ok. Jeg svarte ja, som sant var.


Kongelige dukker hviler seg.


Man kunne kaste tomater på mannen i veggen.


Den ukronede kongen av renessansen.


Annette fikk seg en karikaturtegning. Her tar tegneren bilde av kunstverket.


Jeg fikk meg også en tegning. Jeg er en fe.


Annette er en prinsesse.


The German Brothers og the exchange students.


Noen fikk være med og danse. Simen fikk prinsessen, og Oscar fikk dronningen.


Flere karikaturtegninger.


De kongelige dukkene er ferdige med hvilen sin.



Og så, selve kampen. Det endte med at han som liksom var fra Spania, ble stukket med et sverd og falt om. Den lille gutten ved siden av meg, som hadde heiet iherdig under hele kampen, trodde han døde på ordentlig. Det sprutet blod, og spanjolen ble båret ut på båre, så det er ikke så rart at han trodde det.

Og så kjørte vi hjem igjen til Indiana.

1 kommentar:

Unknown sa...

I like the idea of a marshmallow throwing catapult..:)