tirsdag 20. april 2010

Bakgården

Dette er en bakgård:


Jeg har faktisk utsikt til denne bakgården, både fra badet og fra kjøkkenet. Så jeg tar ofte en titt ut i denne bakgården, både når jeg pusser tenner og når jeg venter på vannkokeren.

I vinter var det spesielt artig å titte ut av vinduet, for snøen gjorde denne båkgården ganske interessant. "Hva vil snøen vise meg i dag?", tenkte jeg ofte da jeg sto opp om morgenen. Og det var ikke lite! Det var nemlig snømåking, nysnø, bilspor i snø, snøhaug, snøsmelting og diverse annet snørelatert snacks.

Snøsmeltingen var spesielt morsom å følge meg på, og derfor kom jeg opp med den geniale ideen av jeg skulle dokumentere hendelsesforløpet i denne snøsmeltingen. Dette kom jeg på gang på gang, men fikk aldri somlet meg til å ta disse bildene. Det var egentlig litt synd, for jeg kunne kanskje laget en liten gif ut av det.

Som et slags plaster på såret for de som ble skuffa nå, har jeg derfor manipulert det øverste bildet slik at dere skal få et inntrykk av hvordan det var i vinter.
Kall det gjerne en rekonstruksjon om du vil.


Jeg har forresten ett ordentlig bilde av bakgården med hvit bakke.
Her er det altså nysnø, og den er ren og fin.




Her kan dere kan se at jeg har illustrert en snøhaug som ligger innerst langs veggen der. Det var nemlig der den største snøhaugen ble værende da de måkte snø.



Og dette er ganske fint å se på, for det kom nemlig skitne bilspor i den hvite snøen. Det skaper fine linjer og mønstre.



Etter hvert ble snøen mer skitten.



Og etter hvert begynte snøhaugen å minske. Våren nærmet seg, og det var varmere vær i vente.



Som tidligere nevnt kom jeg ikke så langt at jeg fikk tatt hele denne bildeserien. Men - jeg har i hvert fall enda ett bilde med bittelitt ordentlig snø!
Det er nemlig en bitteliten snøhaug som ligger enda, skønner dere.
Her har jeg markert den med en rød sirkel, for de av dere som ikke oppdaget den på det øverste bildet.




Og ganske snart er nok snøen all gone for denne gang.

3 kommentarer:

liv marit ♫ sa...

.....!

Anonym sa...

og ellers da? Mye å finne på? :P

Mari sa...

Masse å finne på! :)