lørdag 17. april 2010

Amsterdam og duer

Vi har vært på klassetur i Amsterdam, og det var stas!

Bare for å oppdatere om det viktigste først:
Jeg fikk en fuglebæsj i hodet.

Slik hendte det:
Klassen var på vei til en park sammen med noen nederlandske studenter. Jeg spankulerte bortover gaten med Endre og Albert ved min side, da jeg kjente noe traff meg i håret. Jeg tok meg til hodet, og skjønte fort hva som hadde skjedd. En due hadde truffet meg.
Jeg skrek litt og strakte ut hånden mot Albert og Endre for å forklare og legge fram beviset. De tolket det som en truende framtoning fra min side, og begynte å løpe nedover gaten. Jeg haltet etter, mens jeg uttrykte at jeg syntes de burde vente. Flere fra klassen fikk med seg oppstyret, og da alle hadde ledd fra seg fikk jeg endelig litt hjelp. Frida var den eneste som turte å ta på meg, så hun var snill og vasket det ut med vann som Maja donerte bort.

Og så gikk vi videre til Vondel park. Der var det riktig så trivelig og vi koste oss blant annet med sang og gitarspill.


Fortsettelse følger.
(Ikke om denne historien, den er ferdig. Men det kommer mer om Amsterdam-turen)

4 kommentarer:

liv marit ♫ sa...

hvorfor haltet du? fugleinfluensa?

Mari sa...

Akutt fugleinfluensa.

Fraulein sa...

Følte jeg fikk litt lite kred her.

Mari sa...

Det beklager jeg på det sterkeste, Fraulein.

Tusen kred til deg!
Det vannet var med på å redde resten av kvelden for min del!