mandag 15. juni 2009

New York stories

Heiheiheisann!

Ja, naa er jeg altsaa i selveste New York, og her er en liten oppdatering paa hva jeg har gjort de siste dagene.

Jeg fant det logisk aa ikke ta med min egen data, noe jeg angrer bittert paa naa.
Derfor blir det desverre ingen bilder denne gangen.

Men, men... Here it goes:

- jeg satt ved siden av Marianne Aulie paa flyet. Hyggelig dame.
- min norske mobil fungerer ikke her (kanskje fordi det er den nest billigste paa clas ohlson), og jeg maatte stresse med aa faa min gamle amerikanske i stand igjen.
- jeg tok en varm og klam subway opp til Harlem, med en stor koffert paa slep.
- jeg bor altsaa i Harlem, hos Nicky, en jeg ble kjent med i fjor. Og jeg deler rom med Ida, som jeg delte rom med i fjor. Vi skulle hit samtidig, helt tilfeldig. Artig!
- etter aa ha sovet litt paa torsdag, dro vi til den faste couchsurfig-baren Revival ved union square. Der moette jeg gamle kjente og nye fjes. Blant annet en liten fyr fra Thailand som danset opp etter ryggen min mens jeg proevde aa foere en sivilisert samtale med noen andre.
- jeg har trasket litt rundt omkring
- jeg har tatt yellow cab
- fredag kveld ruslet vi rundt paa Times Sqare og var litt turister fordi vi ikke orket aa dra paa fest i Brooklyn
- men dagen etter dro jeg til Brooklyn, sammen med Richard, en fyr jeg ble litt kjent med i fjor. Ida sier han ligner paa en huleboer, jeg er litt mer paa viking. Har har i hvert fall langt lyst flagrende haar. Vi dro paa en kunstutstilling i en jernvare-forretning. Artig. Vi maatte lete etter kunstverkene blant hammere, spiker og annet rask de har i en jernvarebutikk. I bakgaarden var det grilling og salg av drikke. Det var artig, og det ble fest. Midt paa dagen. Saa kom flere av hans venner, og vi dro hjem til en av de. Hun hadde en crazy roomie, som skrek og banket paa doeara og ringte politiet fordi hun hadde venner paa rommet. De kom da vi sto utenfor, og de gikk igjen med en gang. Saa dro vi til en fyr som bar det sjeldne navet Utah. Han hadde bursdag og ble 32 aar gammel. Det var hyggelig.
- I dag har jeg vandret litt rundt i Harlem sammen med Ida. Obama-gagdets overalt. Fint stroek.
- Og saa barbeque hos Seth, som jeg ble kjent med i fjor. Som han selv sa: "We've eaten four different animals today". Det gikk mest i kjoett.
- Og naa skal vi til en bar som har siste dag aapent i kveld, saa de holder like saa godt oppe til 8 am. Flotte greier.
- Og her om dagen gikk jeg glipp av aa se en kjendis. Ida sa det da han hadde gaat forbi. Han er visst med i Prison Break, og jeg ser egentlig ikke paa det, saa jeg hadde nok ikke kjent han igjen uansett.

Jeje, det er en oppdatering saa langt!

Lev vel

:)

4 kommentarer:

liv marit ♫ sa...

godt å se at du har et artig! Jeg følger heller ikke med på prison break, derfor er han sikker ikke så heit :P
du er i NY å fester til katta tar deg, jeg er i Åsbygda å graver i jorden. det er jo også stas, kan du tru! lev vel!

alfieee sa...

Hurra for BBQ liksom! Høres ut som du har det bra der! Ta med en pølse derfra. Takk! :)

Gisken Sofie sa...

Jeg veit ikke hva jeg skal skrive. Du er i New York, wow. Wow. Det er alt jeg klarer å skrive. Kos deg resten av oppholdet!

Mari sa...

Han var sikkert ikke så kjekk nei :D
Å grave i Åsbygda høres ikke så gærent ut det heller!

Jeg tar med en sausage, Albert! Jeg har fått forklart forskjellen på hot dogs og sausauge (hadde ikke tenkt over det fra før av jeg). Men det siste er best i hvert fall!

New York, liksom :)