søndag 13. september 2009

Siden sist

I dag hendte det meg nesten noe:
Jeg har vært på bærtur, uten å finne noe bær. Det var dumt. Ikke at jeg egentlig er så veldig glad i å plukke bær, men jeg hadde lyst til å være med Hedda og Caroline (fra Danmark) på tur til Frognerseteren. Det tok et hav av tid å komme seg dit, men vi fikk i hvert fall kjøpt oss kakao og skillingsbolle. Kos.

Og så, da vi var vel nede igjen i sentrum, og jeg hadde kommet meg to meter fra inngangsdøra mi, med nøkkelen klar i hånda til å låse meg inn, da klasket følgende flyvende objekt i bakken rett foran meg:


Et halvspist pitabrød etter en kebab. Og jeg fikk det nesten rett i hodet!!!!!!!!
Det hadde tatt seg ut.
Min første tanke var: "Hvem i all verden kaster mat på meg?"
Men så så jeg opp, og oppdaget en fugl av noe slag som satt på taket. En skjære eller kråke eller noe i den duren. Den var høyt oppe, så det var vanskelig å se. Men jeg tror ikke jeg hadde klart å kjenne den igjen om den var rett foran meg heller, for jeg husker aldri om kråka er svart og skjæra er grå, eller omvendt. Den hadde i hvert fall mistet maten sin, og jeg kan skjønne at det er vanskelig å holde et pitabrød med nebbet, jeg kan være litt klumsete selv til tider. Men da kan det jo være lurt å ikke sette seg helt på kanten av taket for å innta måltidet.

Uansett, så låste jeg meg inn uten å være redd for å bli bombardert med flere matrester i morgen.
Det er godt at jeg kan føle meg trygg.



Andre ting som har skjedd i det siste er at vi får morsomme fotooppgaver på skolen. Vi har hatt en portrettoppgave, og nå på fredag hadde vi en oppgave der vi skulle ta bilde av oss selv i flertall (på en måte). Det kan se slik ut:


9 kommentarer:

Kamilla sa...

Hahaha, digger det bildet av deg! Jeg ler :D

Eirik sa...

"I dag hendte det meg nesten noe." Genialt! Kult bilde også forresten. Og: Skjæra er svart og hvit, kråka er svart og grå og ravnen er helt svart. (Men ravnen er ganske mye større også.)

Mari sa...

Haha!
Takk, Eirik. Jeg skal prøve å lære meg det nå :)

Camilla sa...

Kjempebra portrett bilde!!! Var forestillingen bra i går? Koselig å treffe på deg :)

Gisken Sofie sa...

Utrolig kult bilde av deg og deg og deg!

Ingri Thingelstad sa...

så sinnsykt kult bilde!! Og jeg må si jeg nok hadde tenkte det samme: hvem kaster mat på meg =)

Mari sa...

Camilla: Ja, det var veldig morsomt! Håper vi treffes plutselig snart igjen! :)

Takk skarru ha, Gisken!

Haha. Takk, Ingri! Det er jo ikke så ofte jeg får kasta mat etter meg, så jeg begynt jo å lure litt... :)

liv marit ♫ sa...

huskeregel:

KrÅka er grÅ.
skjærA er svArt.

.....nesten..

Mari sa...

Wohoo, takk!
Hvis jeg klarer å huske at krÅka er grÅ, så tror jeg at jeg skal klare resten også!