søndag 27. september 2009

Hyttetur

Hytteturer er koselig det. Jammen.
I helga var jeg på en feiende flott hytte i Øystre Slidre, med en artig gjeng med folk. Det var veldig deilig å komme seg litt opp på fjellet, og vi kom oss til og med opp på en liten topp på lørdagen. Resten av helga besto av veldig god mat, godt med drikke, boms og president, mimeleker og ordleker.

Jeg begynner forresten å bli bedre på å mime! Men jeg klarte ikke Obama. Ingen skjønte hva jeg prøvde på.

Anywho. Jeg har vært på tre hytteturer i sommer/høst, og jeg har fått dekket både skogen, sjøen og fjellet. Det er litt artig synes jeg.

Hyttetur nr. 1:
Vi skulle gå tur rundt et vann. Det høres ikke så vanskelig ut i seg selv, men det viste seg at det var det. Vi så nemlig ikke noe til selve vannet på to tredjedeler av turen.
Vi visste ikke helt hvor vi skulle gå, men tenkte det var riktig å følge de blå merkene på trærne. Vi fulgte en sti, men begynte å lure litt da stien gikk over i myr. Etter en god stund med trasking fant Lars fram GPS-en på telefonen sin, og vi fant ut at vi var halvveis på turen. Det var bra vi hadde med epler og brownies.

Her er det bare et par kilometer igjen, så her er vi glade.


Hytta lå i skauen.




Hyttetur nummer to var ved sjøen, nærmere bestemt ved Hitra.
Det regnet noe voldsomt den kvelden vi kom, men ellers var det strålende vær!
Og jeg fikk en fisk.




Hytteturen nå i helga, var i Øystre Slidre i Valdres.

Utsikten fra hytta så slik ut:



Og vi var på en topp med en postkasse:



Mari lagde film:



Og andre lagde parafinbombe:



Høsten er fin.

Ingen kommentarer: