onsdag 13. juli 2011

Ferietur

Ferien min startet på lørdag, og ble markert med en byferie; pappa og jeg tok turen til Kongsberg. Det var det nemlig jazz-festival, og det er jo artig å få med seg, for dem som liker slikt.

Det ble en variert dag, sånn musikkmessig. På vei ned til Kongsberg ville pappa høre på en ny cd han hadde kjøpt. Det var tater-viser. Da den var ferdig hørte vi litt på p2, der de hadde sending fra Førde og en internasjonal folkemusikkfestival, så da fikk vi plutselig høre litt mongolsk strupesang, og jeg skjønte at det har jeg nok ikke hørt tidligere. Og så kom vi fram til Kongsberg, der jeg fortet meg inn på en konsert for å høre ei venninne, Gro-Marthe Dickson, synge. Og det var virkelig fint! Og etter å ha kastet i meg litt mat, dro vi på konsert med Arild Andersen Quintet, også veldig fin konsert!


Her er et par bildebevis på at vi var i Kongsberg:


Speil i Kongsberg.


Vi kjøpe belgisk vaffel og kaffe. Èn til hver.


Kongsberg hadde pynta til jazzen.


Kongsberg har en egen 17. mai-gate. Det er morsomt.


Arild Andersen & co.

Ingen kommentarer: