søndag 14. mars 2010

Badebursdag

I helgen var jeg hjemme en tur for å feire min kjære mamma som har bursdag i morgen, HURRA!

Det ble feiret med en god gammeldags badebursdag, altså at vi bader først og så spiser etterpå.
(Jeg sier "god gammeldags" fordi det hendte jeg og søstra mi hadde badebursdager da vi var små. Ikke "god gammeldags" som i at det var slik bursdagsfeiringer foregikk på 1800-tallet, liksom.)

Det hele foregikk på Klækken hotell, som har et litt lite basseng, men en veldig god lunsj.





Det var ikke lov til å stupe.



Derfor gikk jeg forsiktig ned denne stigen.



Litt av en oase, hæ!



Da resten av følget ble kalde og gikk opp, tok jeg meg noen ekstra svømmerunder.
Rundt og rundt, omtrent som en gullfisk.



Man kan til og med svømme ut i friluft om man ønsker det. Da må man gjennom de flappene rett fram der.



Da jeg hadde svømt fra meg og vært på en liten fotosafari der inne, oppdaget jeg at jeg hadde blitt overvåket.



Så da gikk jeg til den lille garderoben vi hadde funnet.
Jeg brukte denne til å tørke håret. Det er ikke den nyeste modellen tror jeg.



Men det var fine lamper der da.



Etter å ha gått meg litt vill, forvirret som jeg blir av alle de like korridorene på hotell, fant jeg omsider resten av følget.
Jeg fant også en fin klokke og en fin tapet.



Her gjør jeg et forsøk på å se sofistikert ut.



Så var det tid for lunsj-buffet. Veldig god mat var det. Virkelig.
Jeg fikk ikke med meg at de hadde en egen disk med varm mat, fordi jeg ble så begeistret over dessert-bordet. Jeg føler uansett at det var riktig prioritering.
Jeg spiste blant annet denne (etter jeg hadde spist vanlig mat altså).



Så dro vi hjem og drakk mer kaffe og spiste is og hadde gaveutdeling, etter vi hadde sett en spontanframføring om snille og slemme stegosauruser. Et drama i opptil flere akter, fremført av min nevø.

Alt i alt, en veldig hyggelig bursdagsfeiring.

5 kommentarer:

Maja sa...

Veldig fine bilder!

liv marit ♫ sa...

jeg vil se fremvisningen om stegosauruser. tok du bilder?

Mari sa...

Takk!

Det skjønner jeg, det var mye dramatikk. Jeg turte ikke ta bilder under forestillingen, men hadde tenkt å ta bilder av slagmarken etterpå. Desverre glemte jeg det...

Kaja sa...

mmm. den så god ut! fine bilder og flink mari :)

Mari sa...

Den var det! Sjokoladen i hvert fall. Nederst var det noe rare pære-greier...
Takk :)