søndag 15. mars 2009

15. mars

I helga var jeg en liten tur i Kristiansand.

Der fant jeg:

hav og utsikt og en oransj ting jeg ikke vet hva heter, og en oppfordring om å ikke dele matpakka mi....



....noen ender og en svane (formerly known as "den stygge andungen")....



...en kanon. Opptil flere faktisk. De hadde bare blitt brukt én gang, i 1807 eller 1607 eller et annet år, da noen engelskfolk prøvde seg...


... og en kanonmunning (det heter det, ja?)....



... verdens flotteste, billigste brakkehotell...



...en gang med en brannslukkerslange...



... og meg selv, haha!




Og hurra for mamma som har bursdag i dag!
Altså på samme dato som Julius Cæsas skal ha sagt noe sånt som "Også du min sønn Brutus?", rett før denne Brutus da tok livet av han.
Men det tenker vi ikke på nå, for det er lenge siden. Det skjedde faktisk i år 44 f. Kr.
Uansett, min gode mamma har bursdag, så dette er en gledens dag, hurra!

4 kommentarer:

Eirik sa...

Kristiansand <3

Mari sa...

Flott by!
Jeg tror ikke jeg har vært der siden jeg var 6-7 år gammel, og det eneste jeg husker fra da, er dyreparken :)

Maja sa...

DÅBBE!

Den oransje tingen. :)

Mari sa...

notert!